Nab?jec? proud

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Prosinec 15 16:22:34 CET 2008

Zdravim,

> Zduvodnuje se to vlivem velikosti proudu pri nabijeni na tvorbu krystalu
> na elektrodach akumulatoru - jejich struktura a vytvareni je analogicke
> vybijecimu procesu, kdy se krystaly zase odbouravaji.

Ja prave mam spatne zkusenosti s nabijenim malymi proudy, mam pocit, ze Ri
nakonec vzrostl natolik, ze prave vyse zminene krystaly baterii vyzkratovaly
a ten zkrat si diky velkemu Ri nedokazala baterie "odpalit". Par se mi jich
podarilo pak jeste ozivit prave velkym proudem (az 5A, proste tolik, aby na
tom clanku se zase objevilo napeti), pak nabit a parkrat zacyklit a bylo.
Ja ale ted vetsinou nabijim baterie do radiostanic a fotaku, kde v obou
pripadech je treba maly Ri, takze myslim, ze ten velky proud tu je na miste.

> Nizsi proud znamena vetsi Ri a nizsi samovybijeni a naopak.
>
> Pro tyto aplikace jsou ted mnohem lepsi nove baterie typu Eneloop,
> ReCyKo a pod. Maji extremne male samovybijeni.

Ano, taky je nemohu vynachvalit.

S pozdravem Pavel Troller