Jak ozivit NiCd

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Prosinec 15 13:51:50 CET 2008

PK> Dotaz na nabijeci proud mi pripomnel, ze mam souvisejici problem.

PK> Mam knoflikovy NiCd akumulator (RC-53, rusky, 0.3Ah, velikostne je to
PK> ekvivalent Varta PX625), akorat ze byl nejakou blize nespecifikovanou, avsak
PK> dlouhou (roky) dobu vybity. Je nejaka sance na jeho zachranu a jak pri ni
PK> postupovat? Pri nabiti 0.1C/12h ma velike samovybijeni (cca den), tak bych
PK> mu to chtel nejak rozmluvit.

Pokud má jinak dostatečnou kapacitu (nabijete, hned vybijete) a nízký
vnitřní odpor, tak má smysl pokračovat.
Zapouzdřené NiCd trpí prorůstáním jehliček kadmia skrz separátor, dají
se částečně odstranit krátkými pulzy vysokého proudu z elytu.

Něco o tom je zde http://www.radioamater.cz/cisla/pdf/2003-3.pdf
Kritické je provedení spínače, je to trochu podobné bodové svářečce
:-) Používal jsem na to kus měděného pásku, který sloužil jako
opalovací kontakt.

Tomáš