AVR a dva seriaky

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Pátek Prosinec 12 16:15:18 CET 2008

Dňa 12. december 2008 15:22, Jan Waclawek <konfera@efton.sk> napísal/a:
> Nejde o to. Ide o to, ze to neovplyvnite. Zmeni sa nieco uplne ine, a vsetko je inak. Typicky problemy nastavaju, ked sa meni verzia kompilatora, napriklad. Kolega kvoli tomu udrziava avr-gcc prehistorickej verzie 3.volaco; 4.volaco totiz generuje pri vsetkych moznych nastaveniach vsetkych moznych prepinacov z toho isteho zdrojaku o 10% vacsi kod, co by nevadilo, keby to nebolo treba ako upgrade do existujuceho produktu.

>Koniec citatu. To bolo len ako priklad, preco nie v C, a preco "chodi mi to" nie je argument

Jedna ciste technicka otazka: Mam napisany (akoze nemam) povedzme ten
SW UART v C s tym, ze na casovanie (vysielanych bitov a aj vzorkovania
pri prijme) vyuzivam timer a jeho interrupt. Zmenim verziu
kompilatora. Ako mi moze iny vysledok prekladu znefunkcnit kod? Nemam
ziadne delay slucky, ktore ina optimalizacia rozhodi... Viem si
predstavit jedine, ako pises, vygenerovanie vacsieho kodu, ktoreho
vykon zrejme (nie je to iste) bude trvat dlhsie, t.j. SW UART nemusi
stihat vyssie rychlosti. Na jednoduche nastavenie registrov, bitove
posuny a reziu obsluhy preruseni nepredpokladam velky dopad noveho
kompilatora.

A teraz ina otazka: Tvoju poslednu repliku chapem ako vseobecne NIE
pre C, chapem to spravne? Aj ked mam nieco napisane podla najlepsieho
uvazenia, mam to odladene a teda "chodi mi to", stale to pre Teba nie
je argument. Toto sa mi nezda.. Co si chcel povedat Tvojim prikladom o
10% vacsom kode na novsej verzii? Neviem ako u vas, ale u nas ked sa
doraba do niecoho starsieho, pouzije sa kompilator, na ktorom bola
povodna verzia kompilovana. Ak sa povie, podme skusit novu verziu, tak
sa vyhradi cas na testovanie a testuje sa. Ked sa zisti, ze vysledok
kompilacie na novej verzii si vyzaduje take, inaksie a este dalsie
zmeny, tak sa posudi efektivita a ekonomicnost a pripadne sa projekt
na novu verziu neportuje. Co je na tom? To je predsa normalny vyvoj.

(uz len na okraj: nove projekty sa robia od zaciatku na novych
kompilatoroch a specifikacia zohladnuje ich naroky).

miro