AVR a dva seriaky

Martin Moštěk xtyca@seznam.cz
Pátek Prosinec 12 09:00:23 CET 2008

Dulezity je cil a ne nastroje - s tim nezbyva nez souhlasit, ale zkuste
se na to prosim podivat i z pohledu efektivity sve prace. Pokud totiz
budu delat vetsi projekt v C, tak cas nezbytne nutny k dosazeni uspechu
bude nesporne kratsi, nez tvorba projektu v ASM.
Toto sve tvrzeni rad dolozim praktickou zkusenosti ze zivota : Muj
zamestnavatel je dodavatel leteckych pristroju a jeden tento typ
pristoje (palivomer) byl vyvijen v ASM, doba na vyvoj byla 2 roky.
Jelikoz se vsak ke konci vyvoje objevily jiste problemy (chyby v ASM v
zavislosti na HW) byl nakonec obdobny palivomer postaven na jinem CPU
ovsem v C. Vyvoj byl delan komplet znovu (na zelene louce) jinym
clovekem, doba potrebna na vyvoj - 1 rok.
Vim, ze jeden priklad nerika vse, ale kdyz si vypujcim Vase prirovnani -
s elektrickym sroubovakem budu mit hotovo driv nez s rucnim.

Nikomu nenutim C, pouze konstatuji, ze ASM jako takove je jiz mirne
prezite, i kdyz pripoustim, ze se bez nej nebude nejspis nikdy obejit,
napriklad v DSP pro FFT a podobne rychle zalezitosti.

Cele toto moje psani od zacatku smerovalo k zastani se pisatele
puvodniho subjektu, ktery spravne vypozoroval, ze s C je vyvoj mnohem
snazsi, rychlejsi a pri pouziti dobreho C -> ASM prekladace i efektivni.
Martin.