avr32 - ap7000 - sdram problem

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Prosinec 11 21:40:16 CET 2008

> No kazdopadne diky za reakce, jeste jednou radeji reknu ze tohle neni
> muj salek kavy a tak prosim o trpelivost.

Ono to ani moja kava nie je, ale ciste sedliackym rozumom: ak 16 bit rezim ide a 32 bit nie, tak hladam rozdiely, nie? Nehnevajte sa, pan kolega, ale z Vas tie informacie lezu ako z chlpatej deky,.. ;-)

> Pio nemenim, v podstate pouzivam jen ty inicializace z te AP, tak jak jsou.

No ale ved prave ste pripojili kus kodu, ktory meni PIO...:

>   volatile avr32_pio_t *pio = &AVR32_PIOE;
>   // Initialize data bus bits 31-16 (muxed with the LCDC).
>   pio->asr |= 0x0000FFFF;
>   pio->pdr |= 0x0000FFFF;
>

> Snazil jsem se samozrejme nejake zakladni veci kontrolovat, ale vse mi
> prislo ok.

Tak este raz: aky rozdiel je medzi tym kodom, ktory vravite, ze je 16-bitovy, a ze ide; a tym, ktory je 32-bitovy a vravite ze nejde?

> Jak jste prisel na to, ze ten program k AP je psan pro 16-bit mod?

Uprimne povedane som sa pomylil. Mal som pocit, ze ten bit buswidth v control registri bude v jednicke znamenat 32 bitov - mne by to tak pripadalo prirodzenejsie.

Lenze potom som sa pozrel na ten program co mi pred rokom na tom STK1000 chodil (a urcite chodil zo SDRAM, lebo videobuffer inde nemoze byt, a aj ten program som naschval nafukoval aby som videl, co urobi ked sa nezmesti do cache - podla ocakavania bol vysledok dost tragicky.) Kedze su piny D16-D31 zdielane s LCDC, pochopitelne nemoze pamat chodit ako 32-bitova, hoci fyzicky tam je jeden cip, ktory je 32-bitovy - SDRAM su naschval vymyslene tak, ze sa z nich pokojne moze nepouzivat lubovolna cast zbernice tak ako je to aj u beznych SRAM (presne kvoli tomu sa MODE register zapisuje nastavenim adresy a nie dat) - naviac, ako som uz pisal, na tom poschodi STK1000 na to je priamo jumper, ktory prehodi stav tych smiesnych podlhovastych 32-bitovych oddelovacov ci multiplexerov ci co su to vlastne. Skratka a dobre, HW je tam take, ako by tam bolo len 16-bit SDRAM. A, cudujsasvete, ak si pozriete appnote k tomu LCDC, je tam prave tak isto nastaveny ten bit buswidth v control registri SDRAMC na nulu, t.j. akoze 32-bit. A kedze to naozaj chodi, tak su 2 moznosti: tabulka v datasheete je zle a 0 znamena 16 bit a 1 znamena 32 bit; alebo je tento bit jednoducho v hardware ignorovany a chodi to v 16-bitovom rezime stale.

Ja bohuzial nemam teraz cas a uz vobec nie chut to vytahovat a hrat sa s tym - aj pred tym rokom som stravil rozchodenim vsetkeho co k tomu bolo dostatocne dlhu dobu, a to bol kupeny kit, t.j. som sa nemusel potykat s potencialnymi problemami robenej dosky. Zakladna finta bola, ze z prilozeneho CD nechodilo na tej doske VOBEC NIC. Bolo si treba stiahnut niekolko gigabyte rozneho balastu z internetu, niekolkokrat si to preinstalovat, naucit sa s tym idiotskym Eclipsom zit, atd.atd., a to vsetko len pre poznanie, ze je to nenormalne narychlo zlatane, so spustou elementarnych chyb, nefungujucich veci, vadnej dokumentacie, a, samozrejme, bez akejkolvek inej podpory nez co tam robil nejaky Nor z atmel.no na nejaky dementny linux, ktory mi je nanic. Uzavreli sme to vtedy s tym, ze mozno sa to studenti o nejakych 5-6 rokov naucia robit (aj ked pochybujem, lebo k tomu cipu nepribudlo na webe uz rok vobec nic), ale nateraz je to ako vyrobok nepouzitelne. Nebol to jediny testovany produkt - druhy bol kit s SoC postavenom na Renesas SH2A - a uprimne, bolo to rovnako zle - vsetky tie SoC su ocividne robene narychlo a zle, a presne tak isto je to aj s nastrojmi k nim - mimochodom, zhodou okolnosti im na devkite nechodil 32-bitovy rezim SDRAM; na moj dotaz som dostal nejaku odpoved po 4(!) mesiacoch, verte ze som nemal ani najmensiu chut zistovat, ze ci to, co mi odpovedali, malo nejaku hlavu a patu, kit uz bol davno hodeny na polici (mimochodom nanho tiez nukali nejaky dementny linux... ;-) )

wek