LHC - formavání svazku

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Prosinec 11 14:14:57 CET 2008

ano, je to presne tak. Pozdlzne to co volas formovanie sa robi VF
systemom. Velmi strucne zhrnute VF vlna vytvara tzv. buckets, urcity
priestor vo fazovom priestore kde sa moze castica pohybovat. Rychlejsie
castice sa spomalia a pomale zase trochu zrychlia. Toto je zakladny
princip fungovania synchrotronu. Castice nemaju nikdy presne rovnaku
energiu a vzdy pomaly obiehaju v tom buckete.
Cim je vyssie napatie VF pola tym su vcsie aj tie buckety a tym vacsi
rozptyl energie je mozne udrzat pod kontrolou.
VF pole je nutne mat aj na "volnobeh", akurat faza a frekvencia je
nastavena tak aby sa neurychlovalo. Ked chceme urychlovat zacneme
zvysovat frekvenciu VF pola a castice su nutene sledovat tie buckety a
pohybovat sa 'rychlejsie'.
Bez VF pola sa bunche (zhluky castic gaussovskeho tvaru) po urcitom
pocte obehov rozlezu a stratia strukturu, v extreme ak by obiehali
dostatocne dlho tak by uniformane zaplnili celu dlzku urychlovaca.
Je to na dlho, trebalo by to nakreslit. Ked dojdes na hwlistovicu tak sa
mozem pokusit vysvetlit :-)
b.