[OT] Cestina

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Prosinec 11 11:11:11 CET 2008

Ptal jsem se manzelky (novinar - ne jazykozpytec) a rekla mi ze ta veta
je uhozena. Nikdo nemuze prijit pred ceduli mesta Prerov a podekovat
celemu mestu jako aglomeraci.

Muzete podekovat treba nekomu kdo to mesto zastupuje. Tedy treba
zastupitelum, radnici atd. Pak by melo byt nejspis i velke M jako mesto.

Podekovani Mestu Prerovu.

V kazde pripade je logictejsi sklonovat. Tato veta rozhodne vypada divne:

Podekovani mestu Brno (analogie Podekovani mestu Prerov).

Radek Vicek