OT Ooo a automaticke toolboxy

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Prosinec 11 09:29:51 CET 2008

Prave som sa spytal kolegu, a aj som si to vyskusal, a je to takto (Ooo v3, v2 skusim vecer doma)
- defaultne je to zapnute (ako inak)
- vo View->Toolbars sa vtedy, ked sa to okno automaticky objavi, objavi automaticky aj kvacka pri mene daneho okna
- tuto kvacku treba odkliknut; vtedy to okno zmizne a uz sa neobjavi
- nie, nestaci zatvorit to okno standardnym sposobom - kliknutim na X alebo z context menu - musi sa odkliknut ta kvacka vo View->Toolbars.
- ta kvacka tam nie je, ak to okno nie je prave otvorene
- ale ak si to niekto explicitne zapne tou kvackou - ci uz je nastaveny na tabulke/zozname atd. alebo nie - tak mu to okno pri nastaveni na tabulku/zoznam, a naslednom odideni z neho automaticky zmizne - proste sa to navrati do povodneho stavu
- ak by si to nahodou niekto vypol, automaticky sa zaktivizuje polozka Reset vo View->Toolbars, ktorou sa to povodne debilne spravanie zapne znova pre vsetky okna, lebo co keby to nedajboze niekomu chybalo...

Uz sa toho teda viem zbavit; ostava _akademicky_ problem, ze ak by som to okno chcel mat zobrazene stale (trebars lebo neznasam vselijake blikajuce a klikajuce veci co sa menia z casu na cas automaticky), tak ako na to... ;-)

Obycajne ludom tie vyskakujuce okna nevadia lebo jednak maju rychly komp, ktory to nezdrzuje, druhak obvykle klikaju a nechodia po dokumente kurzorovymi klavesami (t.j. im ten refokus nevadi), tretak maju dost velku obrazovku, takze maju spustu miesta vpravo a vlavo kde tie okna mozu nerusene klikat a blikat. No ja som si ten Eee kupil predovsetkym kvoli moznosti pisat na nom dokumenty, a teda vsetky tri podmienky su u mna presne naopak.

Toto je ukazkovy priklad idiotskeho programovania, kde sa autori snazia urobit nieco "automagicke", a uzivatel nema ziadnu, alebo len nejaku obmedzenu, moznost to ovplyvnit, "my predsa vieme lepsie nez ty ze co chces". M$ sa viacmenej prave tymto preslavil...

Pfuj...

wek