Zarovky konci...

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Středa Prosinec 10 09:25:50 CET 2008

SS>     zarovky v navestidlech jsou zapojene kazda pres svoje trafo a to
SS> trafo je udelane tak, ze je hodne mekke. Proto jsou zarovky chranene a
SS> dlouho vydrzi i kdyz blikaji. Ono je to i videt, jak se pomalu rozsveci,
SS> staci se podivat

Líbí se mi jak lze udělat měkký start žárovky a přitom nepoužít jediný
aktivní prvek.

Z obdobného soudku:
Osvětlení dráhy na letišti musí být regulovatelné.
Používá se sériové zapojení žárovek a mohutný zdroj proudu
(střídavého) - cca několik kV a jmenovitý proud cca 10-15A (už si to
přesně nepamatuji).
Ochrana proti prasknutí žárovky je dělaná tak, že každá má svoje
trafo a pokud praskne, tak se trafo jen přesytí a zbytek svítí dál.

Tomáš