RoHS dnes - was:Re: OT - poptavka, ADSL modem

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Prosinec 9 12:37:08 CET 2008

> A ona je dnes už situace jiná, než před 2-3 lety? Měl jsem za to, že cín je
> křehký, on už někdo našel vhodný plastifikátor místo olova?
>
> Přiznám se na rovinu, že o slitinách toho fakt moc nevím, ale nechám se
> poučit.

Zdravím,
  taky se rád nechám poučit. Je pravdou, že např. DVB-T USB penstick mi
v RoHS odešel už druhý. Poměrně dost se zahřívají, asi je tam pnutí materiálu
nebo čertvíco, ale jeden umřel na rozhraní k počítači (vůbec není detekována
přítomnost na USB portu) a druhý sice žije, ale má extrémně nízkou citlivost,
chytí jen jeden mux ze 4 a ještě skoro pořád pixelizuje. A mám tu jeden hodně
starý, na kterém logo RoHS uvedeno není, a ten stále funguje, ikdyž topí
z nich nejvíc. Chápu, že to je malý soubor na nějakou statistiku, ale i tak je
to nápadné.
  S pozdravem Pavel Troller