Mereni zpozdeni v radu ns?

Jiří Kučera fonolit@seznam.cz
Úterý Prosinec 9 02:47:37 CET 2008

Vlastne ano, chci merit vlhkost zeolitu a zeolit je vlastne take zemina :-)

Pujcil jsme si citac a zmeril zpozdeni signalu v "ciste" vode a pri predpokladane delce mericiho vedeni jsem nameril zpozdeni cca 15ns coz +- autobus odpovida vypoctenemu predpokladu.

Nikoliv nutne pri laboratornim mereni jsem osobne pouzil 200MHz + zpresneni pomoci Vernierova jevu, cimz lze mereni 100x zpresnit, coz je sice porad 50ps, ale s 2GHz by to jiz slo. Nicmene zarizeni je i tak nechutme slozite, podobne i racky plne elektronyky pro mereni uhlu nebudou to prave orechove. Pro predstavu mam tu i profi merak a veskera elektronika se jim vesla do "krabicky od sirek" (mele krabicky). Cenove se merak vejde do 150€ a to u firmy, kde K clanek stoji 10x vice nez u ZPA. Krabicka je bohuzel zcela nerozebiratelna tzn. nemohuj se podivat jak to zmakl predni svetovy vyrobce.

JK

>Ale nedelal jsem ani ty nejzakladnejsi vypocty, tak nevim, zda je to
realne. Zato prime hradlovani oscilatoru se mi moc realne nezda, pro
rozliseni 5ps je treba frekvence 200GHz. A to je IMHO i pri dnesnich
soucastkach trochu moc.