Zarovky konci...

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Úterý Prosinec 9 00:59:28 CET 2008

MH vybojky jsou pouzitelnejsi nez ta sodikova, to je beze sporu. Obecne ale
vsechno, co vytvari svetlo luminoforem, je spis k vzteku. Na to staci velice
jednoduchy test - vezmete digital, barevnou tabulku (takovou tu, jak na ni
jsou ruzne ctverce ruznych barev v nekolika odstinech), vyfotite ji pod
testovanym svetlem a zkusite srovnat bilou podle sede, ktera je na te
tabulce taky.

A pak se nestacite divit a zirate a zirate...

Kdyz mate blbou vybojku, tak na te fotce sice mate spravne srovnanou sedou,
ale nektere barvy z te tabulky bud na fotce nejsou vubec (cerne ci velmi
tmave plochy tam, kde byla puvodne barva), nebo jsou barevne uplne mimo. A
bohuzel, tohle uz v zadnem editoru nesrovnate, kdybyste se rozkrajel.

V podstate jedina dve svetla, ktera jsou bez problemu, jsou slunecni a
zarovkove (u tech halogenek nevim, ale ta barevna vernost by tam podle meho
mela byt dobra). Mozna by fungovala i obloukovka, ale tu jsem fakt v
atelieru nikdy nemel, tak nemuzu slouzit :) Vsechno ostatni je s nejakymi
vetsimi ci mensimi problemy - ani ty mnou zminene specialni "usporky" nejsou
100%. Mimochodem - timto problemem trpi i pomerne draha zableskova svetla (i
kdyz treba ne tak vyrazne, vyobci se o barevnou vernost hodne snazi), takze
opravdu nejkvalitnejsi produktovky se foti pod zarovkovymi svetly.

Jinak na film foti jeste stale (nebo uz zase) pomerne dost lidi, ale masova
zabava to zcela jiste neni a uz nebude. Ja fotim na film vyhradne cernobile,
ale i na CB filmu je dost videt, cim bylo sviceno, mizerne svetlo se na
fotce podepise taky.

Pavel Kutina