Zarovky konci...

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Prosinec 8 23:06:00 CET 2008

Ale, pan kolega, toto nie su vhodne argumenty. Jednak tie ziarovky prevadzkujete v nevhodnom prostredi, duhak 600 hodin je v normalnom byte na 2-3 roky svietenia (predpokladam ze spotovku nikto nepouzije v lustri v obyvacke  (aj ked trebars moja svokra ich tam trebars ma, ale jej to vyhovarat nebudem :-) ), ale len na prilezitostne osvetlenie). To sa urcite nijako vyraznejsie na rodinnom rozpocte neprejavi.

Ale inak aj mne v byte spotovky odchadzali asi tak 5x castejsie nez ostatne ziarovky, je prav da ze som ich mal v kupelni (co je rovnako blbe miesto ako to terarko), ale odchadzali aj tie na chodbe, v uplne otvorenom svietidle (a, ked sa nad tym tak zamyslam, aj u svokry ich v kuse menime, pricom z halogenov v linke jej za 5 rokov rovnako intenzivneho svietenia (ci mozno este intenzivnejieho, v kuchyni asi stravi viac casu) neodisiel ani jeden). Moja sukromna teoria je, ze ten reflektor lokalne prehrieva vlakno, samozrejme je to len taky nevedecky tip. Schvalne, ak Vam to dovolia priestorove pomery, skuste raz pouzit nejaky "konvencnejsi" kus.

Co som chcel povodne povedat je, ze vzhladom na prevahu svietenia v zime je nejaka uspora elektriny tymi ziarivkami iluzorna, a imho aj usora "fixnych" nakladov je bezvyznamna. Takze jediny relevantny faktor je subjektivna obluba toho ktoreho druhu svetla, plus v niektorych pripadoch vyhoda mensieho oteplenia a menej casteho menenia na nepristupnych miestach.

wek