Mereni zpozdeni v radu ns?

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Prosinec 8 19:09:37 CET 2008

Pokial ma plnu moc nad tym prenosovym mediom tak sa da napriklad
nainjektovat sinusovy signal a merat faza v mieste prijmu. Oneskorenie
je potom zaporna derivacia fazy podla uhlovej frekvencie.
Ak by sme nainjektovali povedzme 500MHz a zmerali fazu, potom 600MHz a
zmerali fazu tak pre rozlisenie 5ps by sme potrebovali merat fazu s
presnostou 0.18 stupna.
pri vacsom rozsahu frekvencii potreba presnost samozrejme klesa, ale
zvysuju sa poziadavky na frekvencny meraca fazy.
Neviem ako vy s vasim MCU ale my s pol rackom plnym elektroniky v
termostate vieme merat fazu na tychto frekvenciach s presnostou stotin
stupna. Takze realizovatelne to je :-) Uvazujeme samozrejme ze merane
prenosove medium je bezstratove a netrpi disperziou...
b.