Jak spravne osetrit vstup RS485 prevodniku

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Pondělí Prosinec 8 05:50:04 CET 2008

Odpovede v maily.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of HW CNCnet.info
Sent: Sunday, December 07, 2008 11:15 PM
To: HW-news
Subject: Re: Jak spravne osetrit vstup RS485 prevodniku

Radek Vicek

Andrej Jancura napsal(a):

> [...]
> vnutri tej budky. Mne to vychadza tak, ze by som skusil nieco ako
> motherboard, kde by si mal DC-DC, RS485, komunikacny MCU. Pokial si to
dobre
> navrhnes, tak by si sa mohol dostat do cca. 15mA, co si myslim, ze je
zhruba
> minimalna zataz pre DC-DC menice. Ostatne moduly v budke by si mohol
> vyriesit bud cez SPI alebo I2C, podla toho ake prevodniky a cidla
potrebujes
> obsluzit. MCU z rodiny PIC16F690 okolo 1EUR maju MSSP teda bud I2C alebo
SPI
> idealne pre to co potrebujes. Najvacsi problem pri 10Fxxx je to ze nemaju
> INT a to sa potom zle programuje interface, ak uz chces z praktickeho
> hladiska radsej pouzi 12F675 alebo nieco podobne tiez su v DIP8.

To rozhodne ne. Tim jsem si uz prosel - jedna deska je naprosto
neprakticka - nejde snadno udelat upgrade - snadno vymenim jeden
pidimodul nez menit celej "MB". Navic moduly muzou byt casem i mimo
budku - treba mereni vlhkosti pudy.

*  Ten mainboard uprgadujes lahko, staci napisat bootloader. Tie moduly
tiez, akurat pojdes cez dva bootloadery.

Roztahovat na vetsi ci mensi vzdalenost I2C nebo SPI je take blbost -
toho se prave snazim zbavit a ne se k tomu oklikou vratit.

*  Ide o to, ze v ramci budky mozes potiahnut I2C do dlzky cca. 2m na PCB.
Presne na toto bola tato zbernica vyvinuta. Odpadnu Ti prevodniky RS485 na
moduloch v budke. Tie ktore budes mat na tych moduloch mimo budky, necham na
Tvoje zvazenie. Tu maj kludne RS485, ide ale o to ci pouzit na nich DC-DC
alebo LDO, teda otazka je ake velke su rozmerovo vlastne Tvoje moduly...

Jake budou MCU v modulech je ted naprosto podruzna zalezitost.

*  Suhlasim, ale na moduloch mimo budky si tie 10Fxxx neviem dobre
predstavit.

> Co sa tyka protokolu, pocet cidiel x 2 byte, co je 16 bitovy vysledok
> prevodu, k tomu nejaka hlavicka + CRC. To je minimalny pocet byte, ktore
> musis preniest z jednej budky. Prepocet si urobis v master-module.

Tohle uz funguje - nektere narocne vypocty se delaji stejne az na
serveru a "lidsky" uchopitelne hodnoty se poslou do masteru zpatky po
LAN. Pocitat meteovzorce v dostatecne presnosti v MCU je ocistec.

*  Ano, ale dnes mame ARM, MIPS a podobne...

> *  Ako som napisal vyssie, ked pouzijes DC-DC menic, musis pamatat na
> minimalnu spotrebu menica. Okrem toho maju velke zvlnenie vystupneho
> napatia. Mozno by stalo za uvahu pouzit LDO a dostatocne vysoke napajacie
> napatie a vhodne vstupne obvody. Musis opat zvazit sam. Takze ak chces
nieco
> s oddelenou RS485, pozri sa po niecom itegrovanom, inak sa dostanes na
> konstrukciu so spinanym zdrojom. Okrem toho tie hotove splnaju aj ine
> parametre, napr. izolacnu pevnost... Ale stoja viacej, mozno ked to cele
> preratas vyjde to inak.

Resenim bude ext. napajeni kolem 8V a low-drop stabilizator - tak jako
je to ted udelane.

*  Takto som si to predstavoval aj ja pre moduly v blizkosti budky.

> *  Som si to pozrel, ale presnost s ktorou merias z nich moc vycitat
nejde.

Teplota, RH a tlak (rosny bod se pocita) se meri na setiny. Ackoliv se
je to z hlediska absolutni presnosti hovadina tak v relativnich
hodnotach to ma sve plne oduvodneni. Na tech detailnich grafech je
videt, ze jsou krivky dostatecne hladke - neni tam zadna fluktulace dat
zanasena HW.

> *  Pozri sa, jedno je specifikacia pracovnych podmienok toho cidla. Ak ho
> zapojis zle, tak mozes robit co chces, uz to nikdy nedozenies. Takze skus
sa
> pozriet po AD7710, ten ma pre analogovu cast +-5V alebo 10V, ked uz Tvoje
> cidlo pracuje pri 4V predpokladam ze 5V asi nebude jeho optimalne pracovne
> napatie.

Ne psal jsem ze poskytuje hodnoty kolem 4V (mysleno na vystupu).
Napajeci napeti je 5V (+-0.25).

*  Vies ja si myslim, ze od pracovneho bodu by malo byt napajanie aspon
1,4V. Ale ber to ako moj sukromny nazor.

> *  A videl si niekedy ako vyzera PCB pri -40C...

Ja tam ty cidla mam uz od roku 2004. Sice nebylo -40, ale -26st to uz
zazilo - bohuzel v te dobe se nelogovalo do DB. Zrejme nevis jak to
cidlo vypada - je to jedna soucastka, ktera meri jak teplotu tak RH. Je
zavrena v pouzdre a od prostredi je oddelena paropropustnou membranou.
Vse ostatni je zalakovane - je to venku uz 4 roky prakticky bez zasahu
cloveka. Pri -26stC je jiz tak mala RH, ze jsou podminky mnohem lepsi
nez kdyz je -8stC.

*  To cidlo som teda naozaj nikdy nevidel. Ale za to som si taky plosak pri
-40C osahal, takze rozdiel medzi -20C a -40C som videl.

No nic myslim, ze to co som si myslel, ze treba trochu objasnit ci poukazat
na niektore veci som Ti napisal. Takze teraz to je uz na Tebe ako si HW
urobis.

A.