Jak spravne osetrit vstup RS485 prevodniku

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Neděle Prosinec 7 23:15:11 CET 2008

Radek Vicek

Andrej Jancura napsal(a):

> [...]
> navrhnes, tak by si sa mohol dostat do cca. 15mA, co si myslim, ze je zhruba
> minimalna zataz pre DC-DC menice. Ostatne moduly v budke by si mohol
> vyriesit bud cez SPI alebo I2C, podla toho ake prevodniky a cidla potrebujes
> obsluzit. MCU z rodiny PIC16F690 okolo 1EUR maju MSSP teda bud I2C alebo SPI
> idealne pre to co potrebujes. Najvacsi problem pri 10Fxxx je to ze nemaju
> INT a to sa potom zle programuje interface, ak uz chces z praktickeho
> hladiska radsej pouzi 12F675 alebo nieco podobne tiez su v DIP8.

To rozhodne ne. Tim jsem si uz prosel - jedna deska je naprosto
neprakticka - nejde snadno udelat upgrade - snadno vymenim jeden
pidimodul nez menit celej "MB". Navic moduly muzou byt casem i mimo
budku - treba mereni vlhkosti pudy.

Roztahovat na vetsi ci mensi vzdalenost I2C nebo SPI je take blbost -
toho se prave snazim zbavit a ne se k tomu oklikou vratit.

Jake budou MCU v modulech je ted naprosto podruzna zalezitost.

> Co sa tyka protokolu, pocet cidiel x 2 byte, co je 16 bitovy vysledok
> prevodu, k tomu nejaka hlavicka + CRC. To je minimalny pocet byte, ktore
> musis preniest z jednej budky. Prepocet si urobis v master-module.

Tohle uz funguje - nektere narocne vypocty se delaji stejne az na
serveru a "lidsky" uchopitelne hodnoty se poslou do masteru zpatky po
LAN. Pocitat meteovzorce v dostatecne presnosti v MCU je ocistec.

> *  Ako som napisal vyssie, ked pouzijes DC-DC menic, musis pamatat na
> minimalnu spotrebu menica. Okrem toho maju velke zvlnenie vystupneho
> napatia. Mozno by stalo za uvahu pouzit LDO a dostatocne vysoke napajacie
> napatie a vhodne vstupne obvody. Musis opat zvazit sam. Takze ak chces nieco
> s oddelenou RS485, pozri sa po niecom itegrovanom, inak sa dostanes na
> konstrukciu so spinanym zdrojom. Okrem toho tie hotove splnaju aj ine
> parametre, napr. izolacnu pevnost... Ale stoja viacej, mozno ked to cele
> preratas vyjde to inak.

Resenim bude ext. napajeni kolem 8V a low-drop stabilizator - tak jako
je to ted udelane.

> *  Som si to pozrel, ale presnost s ktorou merias z nich moc vycitat nejde.

Teplota, RH a tlak (rosny bod se pocita) se meri na setiny. Ackoliv se
je to z hlediska absolutni presnosti hovadina tak v relativnich
hodnotach to ma sve plne oduvodneni. Na tech detailnich grafech je
videt, ze jsou krivky dostatecne hladke - neni tam zadna fluktulace dat
zanasena HW.

> *  Pozri sa, jedno je specifikacia pracovnych podmienok toho cidla. Ak ho
> zapojis zle, tak mozes robit co chces, uz to nikdy nedozenies. Takze skus sa
> pozriet po AD7710, ten ma pre analogovu cast +-5V alebo 10V, ked uz Tvoje
> cidlo pracuje pri 4V predpokladam ze 5V asi nebude jeho optimalne pracovne
> napatie.

Ne psal jsem ze poskytuje hodnoty kolem 4V (mysleno na vystupu).
Napajeci napeti je 5V (+-0.25).

> *  A videl si niekedy ako vyzera PCB pri -40C...

Ja tam ty cidla mam uz od roku 2004. Sice nebylo -40, ale -26st to uz
zazilo - bohuzel v te dobe se nelogovalo do DB. Zrejme nevis jak to
cidlo vypada - je to jedna soucastka, ktera meri jak teplotu tak RH. Je
zavrena v pouzdre a od prostredi je oddelena paropropustnou membranou.
Vse ostatni je zalakovane - je to venku uz 4 roky prakticky bez zasahu
cloveka. Pri -26stC je jiz tak mala RH, ze jsou podminky mnohem lepsi
nez kdyz je -8stC.