Xenony

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Prosinec 7 21:25:37 CET 2008

> funkci inertního plynu pro halogenový dìj

Mno, povedal by som, ze pre halogenovy dej treba halogenovy, a nie inertny, plyn... Ta funkcia inertneho plynu je tam mierne odlisna; nezucastnuje sa chemickej reakcie ako je to v halogenovom cykle (vsak ved preto je inertny), ale redukuje teplotne nehomogenity a "velke molekuly xenonu odrazaju molekuly wolframu odparujuce sa z vlakna". Nie je to take dobre ako halogenovy cyklus, lenze ten ma svoje obmedzenia co sa tyka potreby "napajania", teploty povrchy banky atd.

wek