Xenony

Neděle Prosinec 7 20:40:42 CET 2008

Máte pravdu, koukal jsem do Wikipedie a je to hóóódně vysokotlaké (za provozu až 75 bar).
Ale pořád to nemění nic na mém přesvědčení že to co je v baterce (přesněji v příruční svítilně) není xenonová výbojka ale LED. A ten nápis je jenom reklamní.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Sunday, December 07, 2008 8:30 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Xenony

No zrovna pred chvili jsem Xenony do auta namontoval ;-) Akrivni oblast je v podstate kulova dutina v dost silnem sklenenem valecku (sila steny par mm) a jsou tam 2 elektrody a kapicky jakehosi kovu, aspon to tak vypada a na casti bubliny zluty povlak. A IMHO je to vybojka vysokotlaka, ale princip mi neni uplne jasny.