ne OT ! Kde m

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Sobota Prosinec 6 16:27:36 CET 2008

Predstavte si jednoduchy priklad:

Je pekna akcia niekde vo Viedni a kupite si tam PC + drahu tlaciaren Vy a aj
Vas kamarat, ktory tam byva. Su to presne identicke zariadenia. Doma to
kazdy zastrci do siete a pouziva. Obidvaja to mate zapojene v jednej
n-nasobnej zasuvke. Po case ci ihned sa zariadenie pokazi - odide port.

Podla tu sirenych nazorov ak je u Vas faza v pravo, tak ste si to pokazil
sam.

Co by mali hovorit tomu Vasemu rakuskemu priatelovi - tam nie je faza vlavo
/ vpravo. Snuru zastrcil ako mu prisla do ruky. Teda nemal co ako pokazit.
Ani mu to nikto nebude taketo bludy tvrdit.

Technicke argumenty tu nikto nepouziva, skusim predpisy:
Poziadavka (skor by sa to malo nazyvat odporucenie) faza vlavo plati iba v
pevnych rozvodoch. Teda napr. predlzovacky uz takuto povinnost nemaju.
Prakticky dovod to nema. Hoci aj ja to dodrzujem, preco nie.

Snazil som sa tu vyvratit velmi rozsirenu poveru o tom, ako je to
nebezpecne. Hoci ako vidim, je to tak zakorenene ze sa mi to asi nepodari.
Samozrejme nikoho nebudem znasilnovat, asi sa na to vybodnem. No myslel som,
ze ludia v tejto diskute sa zvyknu zamysliet nad hociakou temou aj hlbsie a
nebrat to sposobom JPP  (jedna pani povedala ... )

                                                Milan  Mlynarčík