ne OT ! Kde mate teplou a kde studenou vodu !

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Sobota Prosinec 6 02:47:58 CET 2008

Ano. To vieme asi skoro vsetci, no otazka je kolki to aj dodrzuju.

Ak je zariadenie (napr. tlaciaren) triedy I, moze medzi odpojenymi GND
vzniknut napatie pre port nebezpecne dane rozdielom ubytkov na nulakoch v
rozvodoch. To je haklive hlavne pri dvojvodicovych rozvodoch. No davnejsie
boli take vsetky. Samostatny rozvod PE tieto rizika vyrazne obmedzuje.
Este horsie to je pri spotrebicoch triedy II. Tie maju (pri nezapojenom
signalovom kabli) GND akoze "v lufte". No vdaka odrusovacim kondikom ci
parazitnym kapacitam zdroja ma ten "luft" napatie 1/2 siete. To samozrejme
spolahlivo staci na odpalenie portu. Hlavne LPT toho nepotrebuje vela. Je to
o to zakernejsie, ze toto napatie je rovnake aj vo "vypnutom" stave
tlaciarne, ak pouziva iba zapinacie tlacitko (nie skutocny sietovy vypinac).

Odrusovacie kondiky su vzdy symetricky v oboch privodoch. "Spravnu" polohu
faze sme si vymysleli iba my (ako som uz spominal).

                                                Milan  Mlynarčík