Krokove motory - spinani, mereni krouticiho momentu

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pátek Prosinec 5 22:25:58 CET 2008

Chopper ma vyhodu v tom, ze se relativne jednoduse realizuje - nemuzu to
zapojeni najit, ale v podstate myslim, ze je to komparator, D-klopny
obvod a MKO. Vyhodou je strmy nabeh proudu a mirnou nevyhodou je
nestabilni frekvence, tudiz nekdy ty motory syci nebo piskaji.

Pokud by vam stacily ty 4A coz pokryva vetsinu motoru v prirube NEMA23 a
jezdi mi i celkem velke masiny s motory NEMA32 tak se ten LMD docela
vyplati - netvrdim, ze je idealni, ale je to vsechno v jednom a muzete s
tim take delat psi kusy.

Co se tyka rychlosti - je mozne, ze prime rizeni s podporou HW usite na
miru pro MCU vam poskytne cas a vetsi prostor pro realizaci nejakych
ficur co jsem jmenoval. Jen nezapomente, ze ta frekvence na vstupu
slusne narusta - pri deleni 1/8 mate 1600Hz pri otaceni 60rpm. Pokud se
to ma vrtet treba 1800rpm tak uz potrebujete 48kHz. Osobne se mi nejvic
libi chod motoru pri 1/32 nebo 1/64 coz je uz 384kHz a to je mezi kroky
cas 2.6us. Otazkou je samozrejme cim to pro zmenu budit/krokovat. ;-)

Morfing - je to v podstate zmena mikrokrokovani v zavislosti na
otackach. Vi se, ze od urcitych otacek je lepsi neskakat po zvolenem
deleni, ale skakat rovnou po 1/4 - zlepsi se tim prubeh kr. momentu a
take se snaz prekonavaji kriticke otacky.

Ty diody tam byt nemusi, ale ani neublizi.

Radek Vicek