Krokove motory - spinani, mereni krouticiho momentu

Rollfree rollfree@volny.cz
Pátek Prosinec 5 20:50:08 CET 2008

Muzu se zeptat v cem je ten problem u silnejsich driveru ?
Laicky me napada pouzit pro rizeni treba L297 a misto
vykonovych mustku L298 k nemu pripojit diskretni FETy
(samozrejme se slusne udelanym buzenim) a pripadne
diody (coz nevim, je-li nutne, viz muj puvodni dotaz).

Je mozne (a asi i pravdepodobne ;-), ze je tam nejaka
zrada, kterou laickym okem nevidim.

Mohl byste prosim naznacit, kde je zakopany pes, proc je
problem udelat trochu silnejsi konec ?

Diky.
rollfree

P.S. Ten L297 pouzivat nechci, to byl jen priklad brouka,
ktery znam a se kterym by to podle me mohlo fungovat.
Ja bych to chtel ridit pomoci MCU, kde si muzu pohrat
s rizenim FETu dle libosti (dokud mi nedojdou zasoby
odchazejicich tranzistoru ;-)

Od: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>

Ja driver pro kr. motory vyrabim a na rovinu Vam rikam, ze udelat slusny
driver neni legrace. Od toho jakym zpusobem je udelana elektronika se
odviji i to jak se ten motor chova.

Driver do 2A je resitelny treba obvody od Allegra - je to levne a chodi
to relativne slusne - nema to vetsinou pokud se neco nezmenilo omezovani
proudu pri zastaveni. Nad ty 2A to jde uz do penez - ja osobne delam
driver na 3A (se slusnym chlazenim 4A) s mustky s LMD18245T, ktere sice
jsou dosti drahe, ale na druhou stranu jsem nemel zatim jedinou
reklamaci, protoze jsou naprosto blbovzdorne. Planoval jsem kdysi i
driver do 10A. Nicmene nechci venovat cas experimentum tam kde mne
stejne zacne cenou valcovat cinska konkurence. Dalsim resenim jsou
hotove drivery od firmy Gecko.