OT: Patecni - firemni auta

aze azehw@volny.cz
Pátek Prosinec 5 10:57:49 CET 2008

Auto bylo na leasing a odpocet DPH se neuplatnoval.
AZE

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, December 05, 2008 10:45 AM
Subject: Re: OT: Patecni - firemni auta

Puvodni zprava ze dne 5.12.2008 od aze:

> Fyz. osoba, IČO, auto například 10 let, původně leasing, potřebuji
> ho převést na fyz. osobu mimo firmu, třeba i na sebe. Jde to vůbec?

Jde to bez problemu - tzv. vyrazeni z obchodniho majetku.

> 1. Jak se auto vůbec vyřadí z firmy? Prodejem? Kupní smlouva sám se
> sebou? Jak se určí cena? Mám rozdílné informace.

Vyrazeni z obchodniho majetku, proste se vyradi, zadny prodej sobe.

> 2. Je vůbec nutné jít na DI s převodem, kdyby se jednalo o převod z
> fyz. osoby (IČO) na stejnou soukromou osobu ?

Bylo by to vhodne, aby to bylo spravne uvedeno v TP.

> Je ještě nějaký zádrhel, o kterém nevím?

Vyrazeni z obchodniho majetku je zdanitelne plneni. Pokud jsi platce
DPH a u auta byl uplatnen odpocet DPH, pak musis priznat dan na
vystupu. Totez, pokud to auto bylo koupeno od neplatce, protoze pak se
to povazuje za nakup bez dane. Zakladem DPH je pak cena zjistena podle
zakona o ocenovani majetku. Jestlize jsi koupil auto od platce DPH a
neuplatnil sis odpocet DPH, pak se DPH neresi.

Pokud auto pak prodas (myslim ze to 5 let), musis prijem uvest v §10
(ostatni prijmy), tj. zdanis ten prodej, ale nebude z toho aspon
platit socialni a zdravotni.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem