OT timery u AVR

Slavomir Tomascik hw_tomascik@credit.t-com.sk
Čtvrtek Prosinec 4 23:12:15 CET 2008

> [...]
> dost vazna vec - 16 bitov citac, hradlo, naviac sa ukazuje,
> ze aj medzery medzi pulzami mozu byt dost kratke, a kedze
> precitat 16 bitov zvonka, ak nechce clovek minut 2 kompletne
> porty, trva trocha dlhsie, tak aj nejaky latch, shift, mozno
> nejaka logika v tom hradlovani... Ja viem, ze je aj (C)PLD,
> ale to uz nie je z drogerie za pat patdesiat, a co je horsie,
> je vopruz s programovanim, aj tym vyvojaraskym (nie sme na to
> zariadeni), aj s tym vyrobnym. On tam ten kremik aj tak bude
> musiet byt, lebo tych meranych vstupov je viac.

Asi sme sa nepochopili. Nepotrebujes vonku ziaden citac -
pouzijes interny - ved ho tak ci tak chces pouzit (a to este
dva). Potrebujes skutocne iba jedno hradlo (napr. xx125), zdroj
hodin clk/2 (myslim, ze to je maximalna rychlost citania citaca
pre mega128?), a jeden interny 16bit citac. Teda ak mas m128 na
16MHz, tak mas rozlisenie 62.5ns ak som sa niekde nesekol v
uvahach. A zostane ti este jeden citac pre dalsi vstup. A pre
sledovanie ukoncenia privedies ten sledovany signal na neaky
volny pin a nastavis prerusenie na fall hranu, a mas info o tom,
ze mas pripraveny vysledok.

> Pritom ak by ten gate bol zabudovany, to je par mikrometrov
> stvorcovych naviac, tri riadky v tom VHDL zdrojaku AVRka, a 3
> riadky dokumentacie - to cloveka nastve.
Ano, ale s tym uz asi nic nenarobis, ale aspon mas prilezitost
vynadat tym studakom ;-).

> Ale ako som uz pisal, riesenie existuje, chytat jednu hranu
> jednym citacom a druhu druhym; dufam, ze sa pocas
> programovania neukaze, ze budem nutne potrebovat jeden z tych
> 16-bitovych citacov. Potrebujem "citat" PWMku s rozlisenim
> 1us v rozsahu 12 bitov (t.j. perioda je 4096us).

> PS. Nevie niekto z fleku povedat, aka najvyssia frekvencia
> (so striedou 1:1) sa da ziskat na nejakom pine? Na rozdiel od inputu
 > do timera je ten output zlozitejsi nez sa mi chce skumat....
 > Dakujem.

Ako som pred chvilou pozeral do datasheetu, tak by to malo byt
clk/2 (tusim to bol fast pwm mod, ale pre tiny45).

Slavo.