(hard)core test na AVR

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Prosinec 4 13:26:51 CET 2008

Ja som Tvoj mail cital, len som sa nedostal k odpovedi, a potom sa mi uz nechcelo odpovedat dvakrat na defacto to iste (z toho mobilu to ide dost tazkopadne).

Este stale si myslim, ze realne spravanie sa zavisi od konkretnej implementacie; a moj tip je, ze tam bude ulozena neinkrementovana hodnota z r0. To "postinkrement" sa vztahuje na suslednost pouzitia adresy a inkrementu, ale v skutocnosti sa IMHO adresa latchne do interneho adresneho registra v prvej polovici prveho cyklu, inkrementovana hodnota sa ulozi v druhej polovici prveho cyklu (u predekrementu sa najprv dekrementne a potom sucasne s writebackom sa latchne v adresnom registri), register r0 sa vycita v prvej polovici druheho cyklu a zapise v druhej polovici druheho cyklu. Vychadzam z casovacieho diagramu v odstavci "Data Memory Access Times" v snad kazdom AVRkovom datasheete (okrem AT90S1200 ;-) ), aj ked takto explicitne to tam bohuzial nie je. Nevidim vsak pricinu, preco ak ukazuje Z (X, Y) na registre, by ta sekvencia mala byt ina.

Ja samozrejme nic taketo obskurne v realnom programe nepouzivam - ten ori pochadza prave z toho, ze tam v skutocnosti mam cpi ZL,30 ako podmienku ukoncenia slucky, a potom priame nulovanie ZL; toto je ciste moja zvedavost (vid na 8052.com skumanie push sp).

Do dokonalosti sa taketo skumanie da doviest tak, ze sa nastavi SP na ZH, a urobi sa icall, alebo, co je este lepsie, SP sa nastavi na adresu pod SP a urobi sa ret... ;-)

wek

PS. Mam podobne zaludnu, aj ked podstatne dolezitejsiu, otazku, co sa tyka bitu I v SREG, ale tu az nabuduce...