[OT] zarovky a svetla

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Středa Prosinec 3 21:34:34 CET 2008

No mereni bylo jednoduche - 21W kompakt visici na dratu na chodbe, dal jsem
tam svitidlo na dve zarovky, druhy 21W kompakt a svitilo to naprosto stejne.
Vzhledem k tomu, ze uz to bylo takhle rok, mam to ve voku ;-) A to je sklo
docela pruhledne, s decentnim zdobenim. Co jsem dal detem do pokoje takove
to UFO, tak k tomu by meli davat slepeckou hul. Vse nove, ciste.
P.S. Zenaty jsem, celkem dobre jsem si vybral :-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Wednesday, December 03, 2008 9:25 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] zarovky a svetla

No není sám, kdo má ten pocit. Je fakt, že bez báně převažuje světlo přímé
nad odraženým, kdežto s bání převažuje to odražené - možná je ho o trošku
více, ale jsou dvě ale - jednak v samotné báni se něco ztratí a pak ještě
hraje roli znečištění báně po čase, kterou tak jednou za rok sundáte když
měníte žárovku a pokud u toho zrovna není manželka, putuje neumytá zpátky.
Když ji žena umyje, je i více než 2x světla, než s neumytou bání. A co
teprve, když ji u toho sundávání rozfláknete, to je pak doma světla!

Na DX i FCP prodávají luxmetry, kdož máte zbytečných chechtáků, můžete to
změřit absolutně.