Spinani 36 V 40 A

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Středa Prosinec 3 15:26:01 CET 2008

Tomáš Hamouz napsal(a):

>jk> Hm... to je ale  nic moc. Behem nabijeni toho kondu  nastane situace,
>jk> kdy na prechodu tranzistoru je veliky vykon coz by tolik nevadilo,
>jk> problem je doba, po kterou tento jev je.
>jk> Tim kondem tan cas prodlouzite, takze se nedivim, ze tranzistor odchazi.
>jk> Kondik pryc ( kapacita tranzistoru staci   )  ridit tranzistor odporem
>jk> max 1000 ohmů ( z tech 11,5V ) a proti zemi dat treba 10k
>
>Pokud se bude gate vypínat přes 10k, tak tranzistor odejde pro změnu
>až při vypínání. Zapínat i vypínat se musí proudem, byť v ustáleném
>stavu nic neteče.

nechapu..... uz jsem to tu psal.  Proc vybijet? Mozna pokud busite FETem
do trafa, menice atd....je treba  rychle vypnout aby se zas mohlo rychle
potom zapnout .
Nebo pokud by byla zatez odporova. Nebo pokud ten motor budete ridit
PWM.  Ale v aplikaci - spinani/rozpinani stejnosmerneho motoru , kterou
autor popsal je dulezite  co nejkratsi dobu spinat. Jestli se rozepne
do  100 ms je uplne jedno, pte setrvacnost toho motoru je takova, ze
dynamoefekt vytvori   ochranu proti ztratovemu vykonu pri rozepnuti.  To
by ten motor musel v okamziku vypnuti do casu mensiho nez 100 ms
okamzite stat a to neni realne... Proste pri rozepnuti nevznika zadny
proudovy naraz jako pri rozbehu, ktery je kritický.
Podle me staci pri spinani zajistit kratky cas nabiti ridici elektrody
tranzistoru ( pri ovladacim napeti co autor psal staci 1000 ohm, 560
ohm..... )  a  zbytek je jedno. Samozrejme kvuli vypnuti mit uzemnenou
ridici elektrodu FETu. ( 5-10 kOhm )
JaKub