Spinani 36 V 40 A

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Středa Prosinec 3 14:46:06 CET 2008

OK, tak dale.
O jaky typ motoru se jedna (serivy, pararelni, jak ma udelane buzeni)?
Cim byla merena ona "spicka", jaky je SS odpor motoru, jak dlouho trva jeho
rozbeh a jaky je ustaleny proud ?
Zkuste zmerit motor nakratko. tj. zablokovat motor
a pustit nim 125% nominalniho proudu a zmerit si napeti.

Jedno upozorneni, uhliky se chovaji ponekud zvlastne, bez pohybu maji vetsi
odpor
nez pri pohybu.

Ted prakticky, pri ozivovani postupjte pomalu, tj. dejte do serie s
tranzistorem
odpor cca 5-10 ohmu (napriklad kus osporoveho telesa), pokud bude tranzistor
nadale
odchazet (byt upevnen na odpovidajicim hladici), tak je problem s napetim
(jiskreni komutatoru
a tak).

	Slavek

PS: Rozimum spravne tem popalenim I stupne jako teplote cca 50 - 70 st. C,
voda se neodpari ?