OT [Energetika] Zajimavy zpusob vyroby el. energie

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Středa Prosinec 3 13:38:20 CET 2008

2008/12/3 Pavel Novotny <novotny.pp@atlas.cz>:
> Ted jsem si nasel, ze rocni spotreba energie na svete je QEC ~ 400*E18 J/r
> tj.  zaokrouhleno dolu cca 100 Peta Wh tj. 100*E15/228000=0,4386 milionu km2
> plochy FV clanku, k tomu potrebujeme zhruba stejnou plochu pro pristupove
> cesty , budovy a technologii tzn. v realu by elektrarna zabrala 1milion km2,
> pricemz plocha sahary je 9M km2 tzn, mame zde stavbu o plose 10% sahary a to
> je jiz myslim duvod se o ekosystem bat. :-)

1) Je reálné zásobovat celý svět energií ze Sahary = přenášet ji
například do USA nebo Austrálie? Nebo do Japonska? Do Číny? Asi ne.

2) Je pravděpodobné, že se odběratel bude chtít stát závislým na
jednom zdroji energie? Asi ne.

3) Měli bysme se o ekosystém bát, pokud by se zastavělo jen 1% Sahary?

Pavel Kadečka.