OT [Energetika] Zajimavy zpusob vyroby el. energie

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Středa Prosinec 3 11:17:30 CET 2008

>600W/m2? Vezmeme 4 hodiny svitu denne - ziskame prumer 100w/m2/h. Jeden
>blok temelina je >1000MW = 100km2.
>To je docala dost velka plocha - vyroba, udrzba a energie pro pohon motoru,
>Navic se musi zrcadla cistit >vodou a te moc na pousti neni.

Jste prilis ovlivnen Stredoevropskou realitou , postestilo se mi byt na
rovniku - 50 minut po vychodu slunce dosahuje intenzita svetla naseho
poledne a na teto (nebo vyssi) intenzite osvit zustane az do doby 50 minut
pred zapadem slunce. NAvic kazdy den trva +- 12 hodin at je v kalendari
jakykoliv mesic v roce, takze 10 hodin vyroby energie je zcela realnych

Problem je mozna jinde - vyrobi slunecni clanek za dobu sve zivotnosti vice
nez je potrebne na jeho vyrobu? Pokud ano tak to vidim fotovoltaickou
energetiku tako - nekde na jiznim okraji Sahary se postavi plovodicova
fabrika zivena slunecni energii a ta bude svoji produkci montovat vsude
kolem a rozrustat se jako plisen, s dalsi enenrgii bude moct rozsirovat
vyrobu atd .... proste neco jako Maxwellovy stroje -rozmnozujici se stroje
zvladnou jakkoliv velkou praci v logaritmu casu, ktery potrebuji
nerozmnozujici.

Zdravi Petr Kubac