OT [Energetika] Zajimavy zpusob vyroby el. energie

petrkubac petrkubac@802.cz
Středa Prosinec 3 08:45:41 CET 2008

> No s tou nevyuzitosti Sahary nevim. Pred nejakou dobou jsem videl
> nejaky dokument o klimatu, kde vysvetlovali, ze prave sahara hraje
> velmi dulezitou roli, nebot se na ni ohriva teply vzduch, ktery je
> pak pricinou velke casti pohybu vzduchu. Otazkou je co se stane,
> kdyz se tam ty elektrarny postavi. Pokud vim, v soucastnosti ani
klimatologove
> sami nevi, co se obecne stane, kdyz se tento kolobeh narusi. Vi se
> samozrejme kam ty vetry vanou, atd... Ale presne modely, podle
> kterych by se dalo predpokladat, jak bude vypadat klima, pokud se
> [...]

O Saharu se bat nemusite tady je mapka

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Solar_land_area.png

kazdy jeden cerny puntik ukazuje plochu kterou by bylo pokryt slunecnimi
clanky soucasne komercni tridy aby pokryly spotrebu energie cele planety.
Prece jenom slunecni konstanta je 1.6 KW na metr nad atmosferou a 600W na
povrchu Zeme, takze pokryti cele sahary clanky fakt nehrozi.

Zdravi Petr Kubac