Jak na plynovy kotel, nebo jaky kotel vybrat, dalkove rizeni po IP nebo GSM

Rollfree rollfree@volny.cz
Úterý Prosinec 2 18:44:32 CET 2008

Ja mam pripojeno ovladani kotle na firewall (PC se spotrebou 16W).
Ten firewall stejne bezi porad, tak se to nabizelo.
Mam udelany jednoduchy pripravek na LPT s 8 rele, z toho 2 pouzivam
pro kotel. Pri kratsi odstavce vypinam cerpadlo, pri delsi pak cely kotel.
Potreboval jsem to tehdy vyresit rychle s tim, ze to pak udelam
nejak "nahotovo". Ala jako obvykle uz to tak zustalo (uz 3 roky).

Nicmene se ted po novem roce (az skonci ten desnej napor pred
koncem roku) uz snad dostanu k tomu, dodelat to nejak poradne.
Takze pak zonovou regulaci teploty pomoci elektricky ovladanych
termohlavic (hlavice uz mam, tak to do nich budu muset dobastlit).
Jednoduche ovladani relatky se osvedcilo, tak to tak necham.
Necham i to pripojeni k firewallu, je to totiz pohodlne a docela prijemne
konfigurovatelne (casovani dela cron na Linuxu). Jen ten releovy
pripravek predelam na USB.

Mam po baraku roztahanou strukturovanou kabelaz a mam na ni
povesenych par teplotnich cidel (celkem 42 ks). Pro zajimavost jsem
3 pripojil i na kotel (teplota v kotli, voda in a voda out).

Moznost dalkoveho rizeni teploty je docela navykova (to jako
reakci na pana Mlynarcika).

rolfree

Od: "Navrh A P" <navrhpcb@centrum.cz>

Tedy mate tu samou GSM za 5000,-
Take bych ji pouzil, jen kdyby uz tam nebyla spolehliva IP konektivita, takze se spis snazim o neco kotel <----> IP

Klidne se podivam na nejake polotovary domaci automatizace, asi by to zajimalo i vice lidi, kteri stavi, buduji, atp,.