vyber akumulatoru pro solarne napajeny modul

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Úterý Prosinec 2 17:54:02 CET 2008

V jedne vsi maj  takhle napajeny bod s WIFI technologií  a je to prez
zimu velky problem. Panely jsou 60W, akumulator 12V 35Ah.
Odber je cca 95 mA. na tych 12V
V zime ( cca od prosince do unora)  tam musi cca kazdych 8 dni jet manik
s nabitou baterkou,  tel solar to proste neuzivi.
V lete je tam energie velky nadbytek a jede to prakticky cely zbytek
roku  jen ze solaru.
Nekdo spocital, ze pro uplne  bezproblemovy provoz v zime bychom
potrebovali minimalne 300W panel a 80Ah baterku.
Byl vplanu na zimu palivovy clanek, ale rozhodla cena, tak tam jezdi
pravidelne  jeden manik ze vsi traktorem. Kdyz nedojede, nemaj internet .-(
Co se tyce aku osvedcila se klasicka autobaterie.  Je vybavena
odpojovacem s hysterezi kvuli pripadnemu podvybiti.