Jak na plynovy kotel, nebo jaky kotel vybrat, dalkove rizeni po IP nebo GSM

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Úterý Prosinec 2 17:33:32 CET 2008

Navrh A P napsal(a):

>Ano, slysel jsem ze by mely byt prima, pry... Jen snad ze maji kamna nerezovy (vyskytuji se nazory, ze litinovy kamna maji vetsi zivotnost a vetsi teploty).
>
>Ale to rizeni je asi problem, s tim siemensem se nedoplatite a ja ted v podstate resim jen to, ze bych to chteůl nejak pres IP levne protokol ovladat (a v idealnim pripade vycitat hodoty - hracicka).
>
>Kupovat k tomu za 5000 Kc GSM modul od jablotronu a platit dalsi tisice za propojeni

Si rejpnu....
v puvodnim prispevku jste psal, ze Vas cena kotle az zas tak netrapi.
Takze par tisicovek za GSM on/off je moc?   Dale me prijde kondenzak za
50kkc na chatu, kde se bude topit  jen "obcas" zbytecny prepych. Stalo
by za to spocitat,  kdy se investice do kotle vrati. Treba oproti
obycejnejsimu ( levnejsimu)  kotli. Ale to samozrejme zalezi na
konkretni dobe provozu, okolni teplote atd....
Alespon ja tak uvazoval a na chatu ( kde predpokladam topit  sporadicky)
jsem poridil levnejsi kotel ( THERM) .
Naklady  na plyn / rok me vyjdou cca 6000 kc, dejme tomu, ze bych byl s
nejakym lepsim  kondenzakem na 4 kkc.  To je uspora  2 kkc rocne.
Ani za deset let neusporim rozdil toho THERMU ( ma bitermicky- koaxialni
vymenik na teplou vodu a nepotrebuje trojcestny rizeny ventil)  za 18kkc
a "lepsim"  kondenzakem za 50kkc. A za 10 let tu budou urcite nove a
ucinnejsi  technologie..... Kdyz uvazim skutecnost, ze mi nejaky nezvany
navstevnik muze kotel "neodborne" odmontovat je to v mem pripade nad
slunce jasne.....
Ale jak jsem psal, tohle je individualni a doma bych  na kotli urcite
nesetril.