OT A je to tu: pomsta norskych studentov - ARM od Atmelu

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Úterý Prosinec 2 08:50:55 CET 2008

No s kvalitou software ma Atmel skutecne docela problemy, naposledy jsem
narazil prave u ARMu, SAMBA jako nástroj pro programovani s bootloaderem
pres USB je perla, vetsinou se po naprogramovani a resetu cile, kdy se
deaktivuje USB uz nevzpamatuje, obcas se uz vubec nevzpamatuje ani port az
do restartu systemu... O GUI se radsi ani nebudu zminovat. Vlastni boot
loader v MCU je taky uzasne dilo, koncepce je takova, ze se musi spojit
jeden vyvod na neco na alespon 10s !!! A pak se prekopiruje kod z nejake ROM
do FLASH. Proc to nekopirujou do RAM a okamzite je mi zahadou. Jako bonus
zamknou prvni 2 stranky FLASH (32kB) I kdyz BL obsadi jen cast jedne - to mi
bylo celkem fuk, I kdyz se pri programovani musi potvrzovat, ze se ma
odemknout - ale jen do doby, kdy jsem zjistil z errata, ze ta FUSE snese jen
100 cyklu !!!! No ladeni meho vlastniho Boot Loaderu to prezilo, tak uz snad
dobry ;-)

Mimochodem, jaky soft pro ARM pouzivate? Ja jsem zacal s Eclipse a Yagarto
tools, docela to jde, ale Eclipse jsem nejak nepochopil, do projektu si to
prida, co chce a preklada si to taky podle sebe, obcas nezbyde, nez smazat
vsechny produkty prekladu.. A pred prekladem neuklada soubory. Jde to nejak
nastavit?