Testik na patek - kontrolka s led

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pondělí Prosinec 1 19:21:09 CET 2008

Ten prechodovy jev s 1500pF kondem vyrobi "impulz" ktery LEDka normalne
snese, pte je v radu ms. A LED maji dokonce v datasheetu uvedeny If
pomerne velke ( v radu stovek mA )
Ja jsem za timhle ucelem dokonce vyrobil takovy testovaci pripravek s
rele, kde v rytmu ovladajici blikajici LED stale zapojuji a odpojuji  od
site  tohle soustroji bez omezovaciho odporu. Ten kond je premosten
odporem 470kOhmu, aby byl kond vzdy vybit. Testovaci proces bezel tyden
a vse prezilo. Denne to zaplo a vyplo cca 40 000 x   :-)
Jinak zenerka tam mozna bude lepsi, dle vyseuvedeneho  nebude treba ji
tam davat.
Co se tyce napeti , nekde jsem cetl, ze na prime pripojeni ke stridavemu
napeti se dava  kvuli spolehlivosti kond o dvojnasobnem vrcholovem napeti.
Tedy 230 x 1,41 x 2  je skoro 650V a to nepocitam s tim, ze nekde je v
siti i 245 V :-(
Takze jsem pouzil 1n5 (  nekde jen 680pF)  na 630V abych do toho snad
nekdy nemusel lezt.

Spis se bojim, co by s tim udelal nejaky hodne blizky bleskovy vyboj.
Predstava , ze bych musel vsechny vypinace v byte znova oblezt je desna :-(