obvody okolo procesora 8080

Jaroslav Rybarik rybarik@xtech.sk
Pondělí Prosinec 1 14:56:49 CET 2008

Tiez som skusal, co o tejto stavebnici google vie, ale nasiel iba jednu
stranku, kde je nazov spomenuty medzi dalsimi takymito stavebnicami.
Vyrabal to nejaky Drukov, v popise je, ze ho vyvijali od 1982 a do
vyroby bol pusteny v roku 1988. Je to vcelku rozmerna doska, procesor
spominany 8080, zobrazovacia cast okopirovana z PMD, vie text a grafiku
so sirkou 6 bodov na znak, podla velkosti pamate od 8 riadkov textu az
po tu grafiku. Ta moze byt 1/2/4 kB, ma konektor pre rozsirenie na 64kB
DRAM aj s potrebnymi signalmi. V krabici s tym bola aj klavesnica, taka
mala, bezna pre tieto pocitace v tej dobe, mam ich dalsie 3ks z dalsich
"pocitacov" (ktore obcas mali v KB Shope Bratislava za 180,- Sk). Dalej
ma sloty na 4 ROM, v stavebnici bol MONITOR a MODEM bios. Modem ma aj
svoju dalsiu dosku, ale ako som pochopil, to uz nebola standardna vybava
stavebnice... Na doske je este jeden 8255 a radic preruseni, ale tie su
uz uvadzane ako "optional". V dokumentacii su spomenute este rozne
periferie, ktore sa napajaju cez systemovy konektor. Ked si nezabudnem
zobrat do dielne fotoaparat, spravim par fotiek dosky a pripadne
oskenujem nieco z dokumentacie...

Jaro