OT [Energetika] Zajimavy zpusob vyroby el. energie

Galloth lordgalloth@gmail.com
Pondělí Prosinec 1 12:23:27 CET 2008

Zdravim,
> Stale je to lepsie ako v kuse zotierat piesok, ak sa to teda postavi na Sahare, co je ten velky nevyuzity flek o ktorom tito slnecnici basnia...

No s tou nevyuzitosti Sahary nevim. Pred nejakou dobou jsem videl
nejaky dokument o klimatu, kde vysvetlovali, ze prave sahara hraje
velmi dulezitou roli, nebot se na ni ohriva teply vzduch, ktery je pak
pricinou velke casti pohybu vzduchu. Otazkou je co se stane, kdyz se
tam ty elektrarny postavi. Pokud vim, v soucastnosti ani klimatologove
sami nevi, co se obecne stane, kdyz se tento kolobeh narusi. Vi se
samozrejme kam ty vetry vanou, atd... Ale presne modely, podle kterych
by se dalo predpokladat, jak bude vypadat klima, pokud se neco zmeni
nema nikdo.

Honza