OT: Re: Pracovn? deska v kuchyni - dubov? masiv

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Srpen 30 13:48:25 CEST 2008

Zdravim po 14 dnech (ztratil se OT),

z otcovi strany mame nekolik generaci truhlaru (az tata sel k zelezu) a
to truhlaru co si delali svoji jak latovku tak preklizky - tak jen
prispeju tim co jsem pochytal za moudra stanim "za pilou" kdyz se
odebira. ;-)

Obe dreva jsou brana jak zde zaznelo jako tvrda - lisi predevsim v tom,
ze buk je estetictejsi (lepsi na nabytek, prahy), ale je krehci - takze
dub je spis na tu tezsi otrocinu - funkcni veci (hridele, ruzne podpery,
vyztuhy) urcene k velkemu namahani (specialitou je pouziti ve vode - zde
pozor funguje to jen kdyz je trvale ve vode - budiz vystrahou to jak
dopadly vantroky na hamru po tom co predchozi najemce je chtel setrit a
napoustel do nic vodu jen obcas - za rok bylo po nich prestoze tam
predtim byly hafo let).

Co se tykla poracovni desky - budete ji pouzivat jako opravdu pracovni
(budete na ni primo krajet) nebo jen jako podlozku? Pokud primo jako
pracovni plochu tak pouziti tvrdeho dreva neni prilis dobre - tupi to
noze. Navic nevim jak je ten masiv udelany - predpokladam, ze to neni
monoblok 1x2m - na pracovni desku, kde se predpoklada voda je treba aby
to bylo klizene z tenkych prkenek "nastorc" - pak je to vicemene
jistota, ze se to nehne a nevadi tomu ani lehky prunik vody.
Pokud to je nejaka silnejsi sparovka tak byt vami vezmu bezbarvy
dvuoslozkovy (to dvouslozkovy zduraznuji) epoxidovy lak a tim to natru
(treba tri vrstvy) - ma podobnou medovou barvu jako dub a je to vicemene
na veky - da se to snadno zbrousit a eventuelne znovu natrit - je nutne
natrit obe plochy jinak se vam to ohne.

Jinak nabytek driv se lakoval vetsinou selakem a nebo ze zatiral vceli
vosk s ruznymi oleji - vicemene mel kazdy svoji recepturu. ;-)

Radek Vicek