Logovani RS232

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Srpen 30 10:46:42 CEST 2008

> Ted tam mam Gegode - ale bez preruseni nejak to blblo.

Hahaha, tak tolko o kompatibilite v PC... ;-)

Pridam story z mojich mladych sprostych cias (teraz uz nie som mlady... ;-) ):

Potreboval som na PC/DOS casovat jemnejsie nez onych ~55ms, toto bolo este v casoch ked procesory nemali vselijake tie performance casovace. Standardne sa toto riesi preprogramovanim casovaca aby nepretekal raz za 65536 tickov ale castejsie, a prevesenim prerusenia s tym, ze povodne sa volalo v tom povodnom tempe. Ja som vsak bol neskuseny a preruseni som sa bal, tak som si vymyslel, ze budem na tieto ucely citat aktualnu hodnotu z citaca casovaca - 8253 ma podporu na citanie za jazdy (t.j. sa zachytia oba byty pri citani jedneho z nich).

Vsetko fungovalo ako ma, az kym sa nezacal ten soft nasadzovat hromadnejsie, a kym v jednej prevadzke nezacali problemy. Casovala sa tym komunikacia (485 ale priznavam ze dost blby protokol) a okrem mnozstva pokazenej komunikacie tam bola aj hromada timeoutov v logu. Zobral som stade to PC a dal som tam ine (rozumej uplne ine - vtedy sme nemali peniaze a kupovali sme vselijake bazarovky a lowcost skladacky, takze kazdy kus bol unikat) a vsetko bolo OK. Tak som mal chvalabohu moznost to skumat v pokoji kancelarie. No a zistil som, ze u tohoto konkreteho chipsetu pri citani z 8253 (samozrejme integrovanej v chipsete) sa niekedy nahodne precital najvyssi bit ako 0 aj ked to bola 1, co pre program samozrejme znamenalo casovy skok o 26 ms, co uz bol v mojej komunikacnej rutine timeout pri prijimani (a naopak, pri vysielani sa nedodrzal predpisany delay co zle napisany prijimac v jednocipe zahltilo).

Takze poucenie z tohoto (a aj dalsich viac ci menej bolestivych pokusov, napr. prave o spominane obidenie BIOSu) bolo, ze PC sa nijako inak ako "beznym" sposobom pouzivat nema...

wek