Vyhody a nevyhody PC/x86 ako "big embedded" platformy, was: Logovani RS232

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Srpen 30 10:26:48 CEST 2008

> Jinak takova (mozna) zajimavost: pro nejakou malou ridici/testovaci
> aplikaci pouzivam skutecne 386SX/25, kterou napajim jen 5V
> z "kalkulackoveho" adapteru. Vezme si to na 5V cca 0.8-0.85A
> bez turba a 0.9-0.95A v turbu, ISA VGA si vezme dalsich 0.25A
> a pripadne ISA sitovka 3C509 asi 0.1A.
> A dobre se pro to vyviji, protoze se to dal ladit na beznem PC.

Domov som si pred asi rokom kupil nejaky noname rydzo cinsky router za 600 slovenskych, a rozobral som ho, samozrejme ;-) , aby som videl co mi za tie peniaze dali. Bol v tom nejaky rydzo cinsky procesor, ku ktoremu som nevyhrabal takmer nic, iba to, ze je instrukcne 8086 kompatibilny.

Robia sa aj ine, o nieco tucnejsie zalezitosti, pred nejakym casom som mal v ruke take pidiPC zalozene na niecom 286-kompatibilnom od ALi (AcerLab), no a napokon aj to spominane Geode. Ale toto bolo prvykrat co som videl '86 kompatibilnu vec pouzitu ciste ako nePC embedded procesor (samozrejme som toho este vela nevidel...)

Tipujem, ze dovody su tie iste ako horeuvedene: moznost ladit na beznom PC s bezne dostupnymi vyvojovymi prostriedkami.

wek