Logovani RS232

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Srpen 29 23:32:05 CEST 2008

>Tak zkusim taky pridat jeden neplodny nazor.

Preco neplodny?

>Pokud jde skutecne jen o logovani dat z COMu do souboru,
>tak je urcite velmi rychla varianta vzit libovolne stare PC,
>spustit na nem DOS (abyste nemusel krast tak FreeDOS)
>a na neho napsat trivialni programek, ktery pod prerusenim
>bude sypat data z COMu do bufferu a nasledne do souboru.
>
>Tohle prece vykonove musi zvladnout i 386SX/25 MHz,
>klidne 115200 i na dvou portech najednou. A pod DOSem
>ho nebude nikdo vyrusovat nesmyslnymi pozadavky
>operacniho systemu, takze se da vysledek zarucit.

Pozor, vyrusovat ho bude zapis na disk (plus prerusenie od timera, a ak nejake hovado bude dobat do klavesnice ci mykat mysou, tak aj od nich).

Zarucit vysledky na PC je hodne, hodne tazke. U PC je tendencia riesit real-timeove problemy kombinaciou overkillu a mavnutia rukou.

>A to jedno historicke PC jako "logator" snad neni problem.
>
>No a pokud Vam jde programovani aspon z poloviny tak dobre
>jako prace s FPGA (cehoz jsem mohl byt svedkem, jeste jednou
>dekuji), tak ten program mate hotovy za hodne malou chvili.

Znova pozor, obsluhovat seriak v DOSe nie je az take trivialne, nie su totiz standardne ovladace. Aj ked je vacsina UARTov dost dobre 16450 kompatibilne, uz so 16550-kompatibilitou (t.j. spravanim sa FIFO) mozu byt uz drobne avsak neprijemne problemiky.

A este pripominam co som tu uz xkrat spomenul, niektore superIO od Winbondu (a tie su velmi popularne najma na 386kach) maju buggy UART ktory ked sa mu nasypu rychle vadne byte za sebou, tak sa blbec zasekne.

Ale vcelku to je cesta. A snad ani nic pisat netreba, povedal by som, ze nejaky ten terminalik by sa mohol pre DOS najst...

wek