[OT] Zasilka do USA?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Srpen 27 13:16:45 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 27.8.2008 od Tomáš Koželuh:

> No já bych řekl, že podle občanskýho zákoníku se za reklamaci platit
> nemusí a to snad ani za neoprávněnou.

Jakto ze ne? A proc by mel prodejce financovat neco mimo zaruku? Neco
si sam poskodis, proc by s tim mel mit prodejce jakekoliv naklady,
kdyz si usmyslis to zkusit na reklamaci?

Je to malinko jinak. Pokud je reklamace opravnena, je to jasne,
kupujici ma narok na vyrizeni opravnene reklamace a take nahradu
vzniklych nakladu. Pricemz naklady je povinen prokazat a navic je
treba je zbytecne nezvysovat. Jinymi slovy, pokud lze produkt dodat
prodejci postou a on je z druhe strany republiky, nepoveze jej tam
taxikem, to by nebyly opravnene naklady.

Tak a ted co v pripade neopravnene reklamace. Tam je to tak, ze
kupujici ma narok na vyrizeni pouze opravnene reklamace. Jestlize je
reklamace neopravnena, napriklad ponoril telefon do vany, na coz se
treba prijde v servisu, pak ma prodejce narok na uhradu vzniklych
nakladu. Ovsem pozor, nema narok na nejaky pausalni poplatek, ktery by
si stanovil v ceniku. Musi prokazat naklady a tyto prokazatelne
naklady muze pozadovat. Kdyz to prodejce posle do servisu a servis
vyuctuje tuto praci, je to prokazatelne, zrovna jako postovne apod.
Takze tyto naklady lze pozadovat od kupujiciho, protoze to nema se
zakonnou reklamaci nic spolecneho, kdyz byla neopravnena.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz