EN 61107, DLMS, elektroměry...

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Srpen 23 19:44:16 CEST 2008

Zdravím,
  v aukci na Aukru jsem vydražil moderní elektroměr ZPA, který je vybaven
optickým rozhraním.
  Zajímalo by mne, zda mám šanci připojit se k němu jeho prostřednictvím
a provést alespoň odečet, ikdyž bych chtěl i více, např. možnost přepnout,
co bude displej ukazovat - jakýsi manuál mi prozradil, že ten přístroj umí
ukázat spousty zajímavých veličin, např. okamžitou spotřebu či účiník, ale
je to "uzamčeno" jen na zobrazování akumulačních registrů pro až 4 tarify.
  Již jsem si stačil zjistit, že ta komunikace je na nižších vrstvách
definována jako norma IEC/EN 61107 a na vyšší vrstvě je implementován
protokol DLMS, který vyvinul Landis&Gyr a nyní je v oblasti registračních
přístrojů standardem. Bohužel, to je maximální hloubka, kterou mi pan Google
zpřístupnil. Existuje někde něco více, např. konkrétní znění těch norem,
nějaký software, který by to podporoval, návod na stavu odečítací hlavice
nebo popis toho DLMS jazyka ?
  Další otázka zní, zda budu schopen zjistit heslo, které je potřebné pro
autorizaci komunikace s přístrojem... Je to prý přímo od ZPA, nebylo to
vlastněno žádnou energetickou společností, tak by tam mohl být nějaký
default... Zná jej někdo ?
  Pokud se někdo v této problematice orientuje, budu velice vděčný.
    S pozdravem Pavel Troller