Jak otestovat cdlo ABS?

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Sobota Srpen 23 18:44:48 CEST 2008

Cidla jsou na vsech kolech, nicme pro vypocet veci jako je rychlost, ujeta vzdalenost, spotreba atd. se vyuzivaji udaje jen z jednoho kola. Asi by nebyl  takovy problem pogramove zajisti, aby se pri poruse daneho cidla udaje brali z jineho, ale zavada ABS se bere za zavaznou zavadu s kterou by se nemelo jezdit, tak se nikdo neobtezoval upravit sw tak, aby ostatni fungovalo i bez cidla v "referencnim" kole.

U BMW jde o celkem castou zavadu, cidla se Siemensu nejak nepovedla, sam jsme jiz take jedno menil.Pokud nejde ani tachometr, tipnum bych na prave zadní kolo. Cidla na naprave jsou stejna a daji se cvicne prohodit, problem s ABS to nevyresi, ale ostatni by melo zacit makat. Mam tu vadne cidlo z BMW5,nejspise jde o indukcni cidlo, nicmene jak cidlo testnout netusim. Odhadu ji, ze jeden pin je zem, druhy napajeci, pricemz v cidle je tranzistor, ktery pri  "sepnuti" srazi napajeci napeti nekam pod 3V, respektive takto funguji bezne dvouvodicove indukcni senzory. Ktery pin je ktery a jake je napajeci napeti to fakt netusim.

3Cidl jsou na vsech kolech, nicme pro vypocet veci jako je rychlost, ujeta vzdalenost, spotreba atd. se vyuzivaji udaje jen z jednoho kola. Asi by nebyl z takovy problem pogramove zajisti, aby se pri poruse daneho cidla udaje brali z jineho, ale zavada ABS se bere zatolik zavaznou, ze se nikdo neobtezoval upravit sw tak aby ostatni fungovalo i bez cidla v "referencnim" kole.