[OT] Barvy pro vnejsi prostredi

gatilo gatilo@centrum.cz
Pátek Srpen 22 20:25:12 CEST 2008

 22.8.2008, 19:54:05

Podle vyjadreni cloveka z nejmenovane strojirenske firmy, ktera si
nechala delat zkousky v klimaticke komore na trvanlivost ve venkovnim
prostredi, ma bezny balakryl cca polovicni zivotnost proti S2013.
Tento udaj je stary 10 let, ale IMHO se za tu dobu moc nezmenilo.
Samozreje, jsou lepsi vodou reditelne barvy nez balakryl, ale take
lepsi rozpostedlove barvy nez S2013.
Nejdelsi zivotnost maji barvy dvouslozkove, epoxidove nebo
polyuretanove, ale jsou taky o dost drazsi.
Pokud jde o pozinkovane plechy, je opravdu treba nechat je nejaky cas
volne vystavene povetrnosti. Jsou sice specialni tzv. reaktivni barvy
ktere jde pouzit na leskly zinek, ale ty plechy nekdy byvaji z vyroby
nejak mastne a na to zadna barva neni. Krom toho, i ta reaktivni barva
drzi na mirne zoxidovanem povrchu lepe nez na zcela cistem.
Idealni postup z hlediska trvanlivosti tedy je: nechat mirne zoxidovat,
1 x reaktivni zaklad, 2x - 3x kryci vrstva DVOUSLOZKOVY epoxid nebo
polyuretan.

pro inspiraci, priklad nateroveho postupu:

* Nátěr tanku T 72
1.      1 × otryskání povrchu na Sa 2,5 (dle ČSN ISO 8501)
2.      1 × odmaštění povrchu organickými rozpouštědly
3.      1 × barva reaktivní dvousložková  SYNOREX S 2008 na ocel a lehké kovy
4.      1 × barva epoxidová dvousložková EPAX  S 2320
5.      3 × vrchní barva ARMY  U 2500 v intervalu 30 minut

 viz http://www.colorlak.cz/download.php?file=FIL000000000000884

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz