MicroCap 9 - zacatecnicke otazky

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pátek Srpen 22 11:25:16 CEST 2008

Marek Sembol wrote:
> Jo, jo, jooooo (a nejen kvuli mosfetum. Ono to byl v puvodnim dotazu
> jen priklad, ale budu 'potrebovat' mnohem vic - ale koukam - je tam
> hodne druhu soucastek:)

dolezite je si najst nejaku literaturu kde mas popisane ako sa modeluju
jednotlive konkretne prvky. Potom si uz nemusis citat navod :-)

> Njn, asi mas pravdu. Ale to je to, cemu jsem se puvodne chtel vyhnout.
> Nejak ted neni vhodna doba pro studovani 1K+ stranek textu 'pro
> zabavu', kdyz na mne ceka 2K+ 'pro praci'. Mno tak se tomu nevyhnu,
> no:)

ja viem, bojujem s podobnym problemom ale u pristrojov. Network analyzer
pouzivam nejakych 7 rokov a dovolim si povedat ze viem ako ho obsluhovat
a rozumiem ako funguje, takze viem robit aj pokrocile merania. Ale chyba
lavky, nove pristroje su uz tak zlozite ze ked si chces byt isty ze
naozaj meras to co chces merat musis si otvorit manual, konkretne tento
ma bratm 3.5k stranok :-)
Vcera som si pozical analyzator signalu (potrebujem merat fazovy sum
niektorych hodinovych a vf signalov). Bez manualu som to doslova nevedel
ani zapnut. Manual ma tiez 2k stranok, nastastie pre zaciatok stacilo
prestudovat asi 100 aby som to vobec uviedol do stavu ze to nieco
ukazuje. Pritom obidva pristroje maju velky displej a klikatelny velmi
prijemny user interface.
Vyzera ze RTFM uz nie je posledna vec ktoru urobis ked nieco nefunguje,
presuva sa na zaciatok procesu :-)

> Diky za ten odkaz, ale k cesky psane literature mam od dob porevolucni
> Grady neduveru (mno spis odpor). Dnes uz je to (snad) jinak, ale
> proste je to ve mne zakoreneny:(

prepac, tiez cesku/slovensku literaturu nepouzivam pac na to co
potrebujem jednoducho neexistuje. Nejak mam z konferencie zakorenene ze
vsetci sa pytaju po literature v nasom jazyku, takze ine uz radsej ani
nedoporujem :-)

b.