Tep.cerpadlo a elektromagneticky ex.ventil

Draxal Miroslav evik@mbox.vol.cz
Pátek Srpen 22 10:47:50 CEST 2008

Také jsem do budoucna premyslel o chlazeni podlahy.  Nekondenzuje tam
voda ze vzduchu? Letos jsem se totiž lekl, když jsem do sklepa otevrel
okna, a sklep se cely orosil. MIRA

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Martin Záruba
Sent: Wednesday, August 20, 2008 11:28 AM
To: HW-news
Subject: Re: Tep.cerpadlo a elektromagneticky ex.ventil

Ac nejsem p. Zeravik posilam svoji zkusenost.
V malem TC voda-voda (vykon cca 3,5 kW), ktere slouzi predevsim k tomu,
ze v lete mirne ochlazuje vodu v podlahovem topeni v podkrovi (cca o 3
stupne) a odebrane teplo predava bojleru pro ohrev TUV jsem pouzil
expanzni ventil s krokovym motorem CAREL E2V11. Popis je na
http://www.carel-cz.cz/chlazeni_dokumentace.php. Ma 480 kroku a lze jej
pomerne snadno ovladat dvema piny procesoru. V cerpadle jsem pouzil
dalsi vymenik pro vnitrni vymenu tepla. Mam to v chodu cca tyden a v
tomto rezimu odhaduji topny faktor na cca 5. Nestihl jsem ale delat
podrobnejsi mereni. Vyhodou takovehoto expanzniho ventilu je, ze si
muzete nastavit a udrzovat optimalni teplotu chladiva, vstrikovaneho do
vyparniku. Pokud mate kondenzacni teplotu vpodstate danou (v mem pripade
cca 47 st pro ohrev TUV), muzete ovlivnit topny faktor vyparnou
teplotou. Cim vyssi bude, tim bude lepsi topny faktor, ale horsi
ucinnost vyparniku, az pri urcite teplote by jiz nepredaval vyparnik
zadny vykon. A nekde je optimum. Nemam to zatim doladene, nebyl cas.
Chlazeni podlahy podkrovi (a tedy stropu prizemi) se velmi osvedcilo. V
podkrovi mame plovouci podlahu, takze ochlazeni o 3 stupne jeste neni
neprijemne, ale v mistnostech se o cca 1-2 stupne ochladilo. Kdyz je
vedro, je to prijemne. Pro ohrev TUV dodany vykon bohate staci, velke
cerpadlo vzduch-voda se vubec nezaplo a toto male bezi cca 6 hodin
denne.

Martin Zaruba