MicroCap 9 - zacatecnicke otazky

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Srpen 21 18:57:31 CEST 2008

na zvysok ti odpoviem z domu, v robote microcap nepouzivame tak musim
oprasit spomineky :-)
Modely sa obycajne ziskavaju zo stranok vyrobcov alebo datasheetov, na
internete sa da tiez vselico najst. neviem do akej miery sa rozumies
simulaciam elektronickych obvodov, podla toho bude potom treba zacat
vysvetlovat na patricnej urovni.
Vzdy sa ale musis uistit ako mas postaveny model tvojej suciastky. Volne
dostupne modely su vacsinou len velmi zakladne a postacuju napr. len na
malosignalovu analyzu. Ked sa rozpravame o tom fete tak tam napriklad
nemusi byt zahrnuta reverzna dioda, alebo u operaku je namodelovany len
zisk a prvy pol a model je plne linearny takze z neho lahko ziskas
vystupne napatie 5kV, model nezohladnuje vstupne common mode napatie a
podobne. Takze moc sa nespoliehat na tie simulacie pokial si si nie isty
rozsahom modelov.
Co sa tyka vytvarania novych modelov mas tam na zakladne prvky klikaci
interface do ktoreho jednoducho vlozis parametre modelu (vid nizsie).
Ak chces simulovat hlbsie musis si vytvorit vlastny model, napriklad
podobvod v ktorom budes mat namodelovany operak aj so vsetkymi jeho
neduhmi (napr. AD8021 od Analogu
http://www.analog.com/Analog_Root/static/techSupport/designTools/spiceModels/license/spice_general.html?cir=ad8021.cir)
b.

.model IRF840    NMOS(Level=3 Gamma=0 Delta=0 Eta=0 Theta=0 Kappa=0.2
Vmax=0 Xj=0
+        Tox=100n Uo=600 Phi=.6 Rs=6.382m Kp=20.85u W=.68 L=2u Vto=3.879
+        Rd=.6703 Rds=2.222MEG Cbd=1.415n Pb=.8 Mj=.5 Fc=.5 Cgso=1.625n
+        Cgdo=133.4p Rg=.6038 Is=56.03p N=1 Tt=710n)