Volba zdroje z 230 V par mA s trvalym provozem

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Středa Srpen 20 22:40:48 CEST 2008

Diky za reakce,

zatim jsem se nerozhodl kterou variantu pouziji ale dospel jsem k
zaveru, ze si ten spinany zdroj postavim jako samostatny modul a
vyzkousim si ho, pokud k necemu dospeji tak dam vedet. Pokud se mi
osvedci tak ho udelam primo na desku toho zarizeni. Kdyz ne zustanu u
klasiky.

> zdroje davajici radove 10-60mA, schopne provozu desitky let

no toto planuji tak do 10ti let a navic to bude rozvadec ve sklepe takze
pomerne stabilni teplota okoli kolem 15stC

> a resim to velkym zdrojem a rozvodem +12V

Bohuzel tento zdroj nebude nikde rozumne k dispozici aby se dal vyuzit,
jen sit 400/230V

>  duvodu v CR nechutne drahych SMD civek

Co je pro Vas nechutne draha SMD civka? Cca 10kc? To je cena male civky
z nejake nedavne nabidky na sto kusove mnozstvi.

> nevalne zivotnosti elitu

to je sice pravda ale pocitam minimalne s Nippon Chemi-Con z Ecomu navic
to castecne resi i

> Daji se prece pouzit tantaly s zivotnosti podstatne valnejsi, nebo,
> (obzvlaste pri takto malych proudech ) treba keramika

ikdyz ne na primarni strane.

> Pokud chcete trafo, lze pouzit pidi toroidni trafa, ucinnost je proti
> klasice u techto malych vykonu vyrazne vyssi, ale i cena je vyssi
> (cca 300).

To je zajimava volba, cena 300kc je jeste snesitelna, to trafo u Mamuta
stoji skoro 100kc. I kdyz otazka je jestli se mi na spotrebe ty dve
stovky vrati... Mate prosim na nejake konkretni vyzkousene odkaz? Dik

> 3) UC38xx se pro pidizdroje moc nepouzivaji, takze bud tranzistory,
> nebo
> 3b)VIPer, TOPSwitch, nebo neco podobneho.

jo to je pravda. Nejaky TOP dokonce mam od dob kdy jsem stavel ten
predchozi zdroj nepouzity v supliku, dik za nakopnuti.

> Zvážil bych i nabíječku k mobilu, stojí kolem 130 korun. A vykuchat
> vnitřek. Pro dvě napětí dvě nabíječky. Je to malý, levný, dává to

Nojo ale u tech co jsem meril tak to s vlastni spotrebou nebylo slavne a
o zivotnosti si taky nedelam iluze.

> řada lidí to jednou vrazí do zásuvky a od tý doby to běží roky, teda
> většinou naprázdno ;)

A pak nadavaji kdyz prijde faktura, ze elektrina je draha (ale to nic
nemeni na faktu ze draha je) ;)

> Potrebujete 5V, vemte trafo 2x9V, klasika usmernovac + 7805.  Pokud
> Vam to dovoli rozmery, dejte tam 7805. Pokud ne, tak 78L05

No do zarizeni kde se snazim setrit kazdy mA dat stabilizator majici
vlastni spotrebu cca 5mA neni asi dobry napad. Ale jak uz jsem nahore
napsal asi to skutecne dopadne zdrojem 2x6V 0.5VA a linearnim
stabilizatorem, ovsem misto 7805 bud LE50 kde by ale mohl byt problem s
Uin max 16V pri malo zatizenem trafu, nebo jak jsem psal mam k dispozici
nejake LMxxx kde je Uin max asi 30V. Nebo je nejaky duvod radeji pouzit
klasiku 78xx ?

> Jedna se o zdroje 12V k atennim zesilovacum. Soudruzi z Polska tam
> sice daji trafo 12V, ale to ma pri malem odberu treba i 25V a 78L05
> nekdy po case odejde

Zajimava informace i kdyz uz trochu mimo puvodni tema ale diky za ni,
muze se hodit.

> RS485 (pokud ji budete resit) bych casem napajel pres TMA0505 nebo
> podobny - stoji mene jak 100 Kc.

Jo sice stoji necelou stovku ale taky ma pomerne vysokou vlastni
spotrebu a ucinnost typ. 71%, navic ma necnost, ze tak do 10-15mA dava
skoro 6V (viz DS Regulation: Load variation 20-100%  +/- 10% max.)

RS485 je servisni takze by slo pouzit i jine rozhrani a oddeleni asi
neni tak nutne, toto jeste musim promyslet.

Pavel